LEXUS LS 600H L
Půl roku po zahájení prodeje nového Lexusu LS příjde na severoamerický trh první hybridní osmiválcový automobil. LS 600h L - nová vlajková lod Lexusu - má mít jízdní výkony srovnatelné s konkurenčními dvanáctiválci a spotřebu si přitom má udržovat nad úrovní konkurenčních osmiválců a nad mnoha vidlicovými šestiválci.
Nový Lexus LS 600h L je skutečným nositelem nových technologií. Najdeme v něm asi vše, co dnes Toyota umí vyrobit za rozumné peníze. Začneme-li ústrojím pohonu, je nový model vybaven zcela novým vidlicovým motorem 5.0 V8, který je doplněn vysokovýkonnými elektromotory. Kombinovaný hybridní systém obdobného uspořádání jako v Priusu, RX 400h nebo GS 450h, má mít nejvyšší výkon přes 315 kW, podrobnější specifikaci však výrobce zatím nezveřejnil. Značný točivý moment, produkovaný kombinací objemného motoru a mohutných elektromotorů bude přenášen všemi koly. Standardní Lexusy LS 460 jsou poháněny osmiválcovým motorem spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou a hnací síla se přitom přenáší prostřednictvím zadních kol.
Mezi velké novinky patří také Advanced Pre-Collision System (APCS), tedy obdoba systému PreCrash z dílny DaimlerChrysler. Toyota využívá kombinace několika signálů a to ze dvou kamer na přídi a radarového snímače, které monitorují prostor před vozem a jsou schopny detekovat i nekovové předměty (člověka). Třetí kamera je umístěna na sloupku řízení, kde snímá tvář člověka za volantem a vyhodnocuje potenciálně rizikové situace, při nichž se řidič nevěnuje dostatečně řízení. Jakmile se v takové chvíli objeví překážka před vozidlem, na kterou řidiče nereaguje, systém nejprve akustickým a vizuálním signálem upozorní řidiče na hrozící nebezpečí. Pokud se překážka dále přibližuje, systém začíná jemně přibrzďovat, aby řidiči pomohl při vyhýbání se překážce. Současně se mění převodový poměr řízení, které se stává přímější. Brzdový systém je mezitím připraven okamžitě zasáhnout plnou silou, pokud řidič žádá razantní brzdění, předepínače bezpečnostních pásů se připravují na hrozící náraz.
Další technologické novinky čekají posádku v interiéru. Ten nabízí díky exkluzivnímu prodlouženému rozvoru o 13 centimetrů více místa na zadních sedadlech. Atmosféru na palubě bedlivě sleduje čtyřzónová automatická klimatizace se zvlhčováním vzduchu, o pohodlí dbají luxusní ventilovaná a všestranně elektricky nastavitelná zadní křesla nebo satelitní digitální rádio.
LS 600h L zřejmě udrží prvenství v aplikaci prvních LED zdrojů využitých pro přední potkávací světlomety.
Na americký trh se hybridní vlajková loď dostane půlrok po zahájení prodeje LS 460 a LS 460 L (říjen 2006), tedy přibližně v dubnu příštího roku.
Komentáře
Přehled komentářů
Cest, chtel jsem cadillaca SUV ale jak tak koukam tak to bude lexus (po pravde jeste nevim kdy se mi to podari kouit :D). Podle ceny starsich modelu bych pritlacil. Tipuju 3,5 melounu
Lexus ls 600h
(Lukáš, 19. 9. 2006 19:28)
Ahoj.Může mi někdo zjistit cenu tohoto brka?Mám na něj zálusk.
Mám takové tušení že to bude asi 3 000 000 mil.
Díky.
netusim, ale....
(Pavel, 8. 10. 2006 19:19)